“ALPERENLER “ MEFHUMU DA,
“NİZÂM-I ÂLEM” MEFHUMU DA,
“LİBERALİZM-KAPİTALİZM-SOSYALİZM-MARKSİZM”
DE,
ARTIK “ MEB DERS KİTAPLARI”NDA…
“Söz uçar, yazı kalır” da…
“Âlim de unutmuş, kalem
unutmamış”; “Bir gaye, ancak yazıya geçtiği an, güç kazanır” ve “Söz kulağa
yayılır, yazı da uzağa yayılır…”
İkibin dokuz senesinde, Havza’da
Sınıf Öğretmeni idim.
“Samsun’un MEB Müfettişleri”,
neredeyse her okuluma geldiklerinde, doğrudan ‘sınıfıma’ gelirlerdi..
“Tiyo”yu nerden almışlarsa, bu
fakiri “baskı altında” tutarlardı.
İşte öyle bir senenin “Yaz
Semineri Konusu” olarak, “Türk Bayrağı”nı seçmiş ve “ilmî” olarak da, bendenize
göre de, “seviyeli” bir şekilde hazırlamıştım.
“Muhtevası”nda “Nizam-ı Âlem
Mefhumu” da, geçiyordu..
“Okul Müdürü”m ‘kabul etmedi…”
“Kabul etmediği” de yetmedi; “İlçe
MEM”ne de ‘şikayet’ etti..
“Şikayet” ettiği de yetmedi, “İlçe
MEM Binası”nda, ‘cayır cayır’, gözümün önünde, hazırladığım “Yaz Semineri
Çalışmamı” ‘yırttı…’
İşte, 2009’dan bu yana, mıh gibi
hafızama mıhlanmıştı: Acaba, “Nizâm-ı Âlem Mefhumu” da, “MEB’in Ders
Kitapları”na girebilecek mi!?, diye.
“NİZÂM-I ÂLEM MEFHUMU” DA,
“ALPERENLER MEFHUMU” DA “MEB DERS KİTAPLARI”NDA
İki gündür “Ortaöğretim MEB Tarih
Ders Kitapları”nı “tetkik” ediyorum.
“Eskiden Lise” dediğimiz, 9., 10.
ve 11. sınıf ‘Tarih Ders Kitapları’nı “tetkik” ettim..
Ve gördüm ki, 2009’dan 2018’e,
“MEB’in Ders Kitapları”na, “Nizâm-ı Âlem “ mefhumu da, “Alperenler “ mefhumu da
‘girmişti…’
Elhamdülillah…
“Nizâm-ı Âlem” mefhumu, alakalı
“görseller”den de görüleceği üzre; “Osmanlı da Devlet Anlayışı”nı izah ederken;
“Devlet’imizin Selameti İçin Nizâm- Âlem uğruna kardeş katli mes’elesi”nde yer
almış..
Herne kadar, basitce “Nizâm-ı
Âlem= Dünya Düzeni” diye de çevrilse de…
“Alperenler” mefhumu da,
tafsilatlı bir şekilde izah edilmiş.
“Alplık”, “Gazilik”, “Erenlik”,
“Alperenler” bahsini, daha doğrusu “Devletleşme Sürecinde Savaşçılar” bahsi
izah edilirken…
“Türkiye Selçuklularını da,
Osmanlı Devletini de Alperenler kurmuştu” mealli cümlelerin “hangi zihniyet
sahiplerini kudurtacağı” da mâlum…
Yine alakalı “görseller”den de
görebilirsiniz…
“MODERN SİYASÎ İDEOLOJİLER”, ADETÂ “MUFASSAL BAZI İZM’Lİ İDEOLOJİLER TARİHİ”
“Modern Siyasî İdeolojiler”
başlığı altındaki bir başka bahiste ise, “sanki “Mufassal Bazı İzm’li
İdeolojiler” izah edilmiş: “Liberalizm, Kapitalizm,Sosyalizm ve Marksizm…”
Hele de “Marksizm’in de MEB Ders
Kitapları”na girişi; adetâ “Artık çocuklarımız, Marksizm’i de ‘Zindanlarda’
öğrenmeyecek!!!” dedirtti.
Yine alakalı “görseller”lerden
görebilirsiniz….
“OSMANLICILIK-İSLÂMCILIK-TÜRKÇÜLÜK(MİLLİYETÇİLİK)”
Sadece bu kadar da değil;
“Osmanlı’nın Dağılmasını Nasıl Önleyebiliriz?”, suâline cevap olacak “Fikrî
Çareler”, “Fikriyat, Fikir Sistemi Çareleri…”
“Osmanlıcılık” mı? “İslâmcılık”
mı? “Türkçülük(Milliyetçilik)” mi?, dedirten, izahatlı mezkûr “fikir-düşünce
sistemleri…”
Yine alakalı “görseller”den görebilirsiniz…
“MERKANTİLİZM-SEKÜLERİZM”
Sadece bu kadar da değil; “Batı’da
Ortaya Çıkan İzm’li İdeolojiler”den; “Merkantilizm, Makyevelizm, Sekülerizm” de
“MEB’in Ders Kitapları”na girmiş…
“Değişim Çağında Avrupa ve
Osmanlı” başlığında…
Ve “Batılı Felsefeciler”e de geniş
yer verilmiş…
Yine alakalı “görseller”den
görebilirsiniz…
MEĞERSE “ROMA UYGARLIĞI”NIN DA
“DİŞİ KURDU/DİŞİ BOZKURDU” VARMIŞ BE!!!
Meğerse “Roma Uygarlığı”nın
da “Kuruluş Destanı”/”Türeyiş Destanı”,
“Dişi Kurdu/Dişi Bozkurdu” varmış be!!!
“Roma İmparatorluğu’nun kurucusu
Romulus” ve “Romulus’un ikiz kardeşi Romus”, yaşanılan ‘taht kavgaları”
sebebiyle başlarına gelmedik kalmaz. “Onları bulan bir dişi kurt/dişi bozkurt,
sütüyle besleyerek büyütür.
Kurt/Bozkurt gibi kutsal sayılan
hayvanlardan bir ağaçkakan da çocuklara yiyecek taşır…..
Bir şehir kurmaya karar verern
Roma’nın kurucusu Romus ve ikizkardeşi Romulus, dişi kurdun/dişi Bozkurdun
onları emzirip büyüttüğü yeri seçerler…”(*)
Ve biz “Kadim Millet Türkler”in
“Bozkurt Destanı…” Hunlar dönemi…Çinlilerin zulmettiği çocuk…O sırada, nereden
çıktığı bilinmeyen bir dişi Bozkurt göründü, geldi, çocuğu emzirdi. Yaralarını
sarıp iyi etti. O günden sonra da,avlanıp getirdiği yiyeceklerle çocuğu
besleyip büyüttü, gücünü, kuvvetini arttırdı….
Ve bu çocuktan bir ‘boy türedi’:
Asine Boyu…
Soyunu unutmadı, çadırının önüne
her zaman tepesinde bir Bozkurtbaşı bulunan bir tuğ dikti…”(**)
“Bozkurt Destanı”, Kök Türkler/
Gök Türkler dönemi…
“Türeyiş Destanı”, Hunlar dönemi
ve Uygur Türkleri destanı…
“Bozkurt” ve “Kök Börü/Gök Börü”
ve “Börteçine” aynı anlamda…Moğollar “Bozkurt’un erkeğine Börteçine” dermiş…
“Asena” ise “Dişi Kurt/ Dişi
Bozkurt” demek…
Ve “Antik Roma’nın da Kuruluş
Destanı” da ‘Dişi Kurtlu/Dişi
Bozkurtlu…’
Bu “mes’ele’, bu fakire, yıllar
önce ‘yaşayarak’ nice zaman sonra ‘öğrendiğim’; “Nasıl ‘Muhammedî Gül’ remzi
var ise, ‘Haçlı-Masonik Gül ‘ remzi de var”, ‘tecrübemi” hatırlattı…
Ne demek!?
Öyle her “dişi Kurdun/dişi
Bozkurdun” peşinden gidilmez!!!
Öyle her “gül”, ‘Muhammedî Gül’
değil!!!
Vesselam…
Terme, 14.Ekim.2018
İsmet GÜLTEKİN
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci
Dip Notlar:
(*): “Romus ve Romulus Destanı”
ile “Bozkurt Destanı”mız Arasındaki Benzerlikler, www.yerevi.com,07.Mayıs.2018
(*): adı geçen yazı…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder