Powered By Blogger

8 Kasım 2019 Cuma

RAHMETLİ SEYYİD AHMED ARVASÎ HOCAMIZ, "EHL-İ TARİKAT"/"TARİKAT EHLİ" DEĞİL MİYDİ?

RAHMETLİ SEYYİD AHMED ARVASÎ HOCAMIZ,

“EHL-İ TARİKAT/TARİKAT EHLİ” DEĞİL MİYDİ?



“Hemen belirteyim ki, ben, herhangi bir tarikata bağlanmadım ve bağlanmayı da düşünmedim.”(1)

Rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamız, “Türk-İslâm Ülküsü” isimli eserinde, böyle bir ifâdeyi niye yazdı ki?

Hem de “Tarikatlar ve Mizaçlar” başlıklı yazısında…

Biliyorsunuz, “Türk-İslâm Ülküsü”, rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamızın, “Efsanevî Gazete” diye de “literatüre” geçmiş “HERGÜN Gazetesi”nin ikinci sayfasındaki “köşe”sinin de ismi idi.

“Kendi gündemini kendi belirleyen” ve “günlük dedikodular”dan, “siyasî çekişme”lerden de daima uzak duran rahmetli ARVASÎ Hocamızın, “Efsanevî Gazete” “HERGÜN Gazetesi”nde, “Türk-İslâm Ülküsü” başlıklı “köşe”sinde yazdıkları, sonradan “Türk-İslâm Ülküsü” ismi altında, muhtelif yayınevlerince “kitap” hâline getirildi…

“Hemen belirteyim ki, ben, herhangi bir tarikata bağlanmadım ve bağlanmayı da düşünmedim.”

Bu ifadeyi de, muhtemelen 1979 veya 1980 senelerindeki “Türk-İslâm Ülküsü” başlıklı ‘köşe’sinde yayınlanan “Tarikatlar ve Mizaçlar” “köşeyazısı”nda yer verdi.

Niye?


Halbuki, rahmetli ARVASÎ Hocamız, çok karıştırılmış olsa da, merhum Necip Fazıl KISAKÜREK’in “Mürşidi” Abdülhakim ARVASÎ’nin oğlu olmasa da, “Arvas ve Arvâsîlerin Van Gölü Havzası’ndaki”(2)lerden,yine merhum Abdülhakim ARVASÎ’nin-isim benzerliği- oğludur…

Hattâ bir yazıdan da(3) öğrendiğimize göre-ne derece doğru, bilemiyoruz-, rahmetli Necip Fazıl KISAKÜREK vefât ettiğinde,”-Beni ‘Mürşidim’ Abdülhakim ARVASÎ’nin bir yakını yıkasın” dediğinde, orada bulunan rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamızın, rahmetli Necip Fazıl KISAKÜREK’in naaşını yıkadığı da yazıyordu…

                             “GENÇLERİ TARİKATLARA YÖNLENDİRDİ”

Yine  “Servis Menşeî Kokan”, “İstihbarat Örgütü Mahreçi Kokan” bir yazıda ise aynen şöyle deniliyor:

“ (İmlâ Hataları ile) Seyit Ahmet Arvasî, -hâşâ İ.G.- ‘İslamcı terörün kaynağıdır.’Doğrudan tarikatı anlatmadı. Tarikatı İslam bilimi ile karıştırdı.  Seyit Ahmet Arvasî, ülkücüleri CİHAD’a çağırdı. Böylece ülkücüleri milliyetçilikten Alperenliğe, şeriat için kavgaya soktu.


Kısaca Seyit Ahmet Arvasî, ülkücülerin kanına girdi.

Sonraki yıllarda ‘nizamî alemciler’ diye bölünmesine, gençlerin tarikatlara kaymasına yol açmıştır.”(4)

Elbette ki, bizler gayet iyi biliyoruz ki; rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamız, ‘Asrın Yesevîsi’ idi…Tavizsiz bir Müslüman ve şuurlu bir Türk Milliyetçisi idi.(Arap olduğu hâlde)

Dâvâsı “İ’lây-ı Kelimetullah” idi.

Hattâ öyle ki; “Türkleri ‘Şamanlık’tan ve ‘Kabe Arab’ın olsun’ türü ‘bozuk zihniyetler’den  koruma misyonuna sahipti…”(5)

Zaten ‘kendini ifâde ettiği” ‘biyografisi’nde de, bunları aşikâr söylemişti…

ELHASIL:

“Hemen belirteyim ki,ben, herhangi bir tarikate bağlanmadım ve bağlanmayı da düşünmedim.”

Her ne kadar, “Tarikatlar ve Mizaçlar” başlıklı “Türk-İslâm Ülküsü” isimli ‘köşe’sindeki ‘köşeyazısı’nda böyle bir ifâde de bulunmuş ise de;aynı yazının devamında ise “hem ‘hâfî zikir’li,hem de ‘cehrî zikir’li; hem Hz. Ebubekir(r.anh) mizaçlı, hem de Hz. Ali(r.anh) mizaçlı olabileceğini de aşikârca ifade de etmişti.

Terme, 09.Kasım.2019
İsmet GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.
Araştırmacı-Yazar ve Eğitimci

Dip Notlar:

(1): S.Ahmet ARVASİ,”Türk-İslâm Ülküsü-3-“, ‘Tarikatlar ve Mizaçlar’, s.315, Ocak Yayınları, 1. Baskı, Kızılay-ANKARA, 1983 ve S.Ahmed ARVASÎ,”Türk-İslâm Ülküsü-1-2-3”, Bilgeoğuz Yayınları, “Türk-İslâm Ülküsü-III-“,”Bölüm-II-“,’Tarikatlar ve Mizaçlar”, ‘Din Psikolojisi ve İslamiyet’, s.751, Aralık 2013

(2): Dündar Ali KILIÇ, “Arvas ve Arvâsîlerin Van Gölü Havzası’ndaki Etkinlikleri”, ulkucudunya.com, 28 Aralık 2013

(3): Güiçin ŞENEL, “Seyyid Ahmed Arvasî’yi Kim Okur?”, nabizhaber.com,21 Haziran 2015

(4): “Seyit Ahmet Arvasî: İslamcı Terörün Kaynağıdır”,turkislamulkucusu.wordpress.com, 22 Nisan 2012


(5): “Seyyid Ahmed ARVASÎ: Asrın Yesevîsi”, dunyabizim.com, 10.Ocak.2013

Hiç yorum yok: