RAHMETLİ SEYYİD AHMED ARVASÎ
HOCAMIZ,
“EHL-İ TARİKAT/TARİKAT EHLİ” DEĞİL
MİYDİ?
“Hemen belirteyim ki, ben,
herhangi bir tarikata bağlanmadım ve bağlanmayı da düşünmedim.”(1)
Rahmetli
Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamız, “Türk-İslâm Ülküsü” isimli eserinde, böyle bir
ifâdeyi niye yazdı ki?
Hem de
“Tarikatlar ve Mizaçlar” başlıklı yazısında…
Biliyorsunuz,
“Türk-İslâm Ülküsü”, rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamızın, “Efsanevî Gazete”
diye de “literatüre” geçmiş “HERGÜN Gazetesi”nin ikinci sayfasındaki “köşe”sinin
de ismi idi.
“Kendi
gündemini kendi belirleyen” ve “günlük dedikodular”dan, “siyasî çekişme”lerden
de daima uzak duran rahmetli ARVASÎ Hocamızın, “Efsanevî Gazete” “HERGÜN
Gazetesi”nde, “Türk-İslâm Ülküsü” başlıklı “köşe”sinde yazdıkları, sonradan
“Türk-İslâm Ülküsü” ismi altında, muhtelif yayınevlerince “kitap” hâline
getirildi…
“Hemen belirteyim ki, ben,
herhangi bir tarikata bağlanmadım ve bağlanmayı da düşünmedim.”
Bu
ifadeyi de, muhtemelen 1979 veya 1980 senelerindeki “Türk-İslâm Ülküsü”
başlıklı ‘köşe’sinde yayınlanan “Tarikatlar ve Mizaçlar” “köşeyazısı”nda yer
verdi.
Niye?
Halbuki,
rahmetli ARVASÎ Hocamız, çok karıştırılmış olsa da, merhum Necip Fazıl
KISAKÜREK’in “Mürşidi” Abdülhakim ARVASÎ’nin oğlu olmasa da, “Arvas ve
Arvâsîlerin Van Gölü Havzası’ndaki”(2)lerden,yine merhum Abdülhakim
ARVASÎ’nin-isim benzerliği- oğludur…
Hattâ bir
yazıdan da(3) öğrendiğimize göre-ne derece doğru, bilemiyoruz-, rahmetli Necip
Fazıl KISAKÜREK vefât ettiğinde,”-Beni ‘Mürşidim’ Abdülhakim ARVASÎ’nin bir
yakını yıkasın” dediğinde, orada bulunan rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ
Hocamızın, rahmetli Necip Fazıl KISAKÜREK’in naaşını yıkadığı da yazıyordu…
“GENÇLERİ
TARİKATLARA YÖNLENDİRDİ”
Yine “Servis Menşeî Kokan”, “İstihbarat Örgütü Mahreçi
Kokan” bir yazıda ise aynen şöyle deniliyor:
“ (İmlâ Hataları ile) Seyit Ahmet
Arvasî, -hâşâ İ.G.- ‘İslamcı terörün kaynağıdır.’Doğrudan tarikatı anlatmadı.
Tarikatı İslam bilimi ile karıştırdı. Seyit Ahmet Arvasî, ülkücüleri CİHAD’a
çağırdı. Böylece ülkücüleri milliyetçilikten Alperenliğe, şeriat için kavgaya
soktu.
Kısaca Seyit Ahmet Arvasî,
ülkücülerin kanına girdi.
Sonraki yıllarda ‘nizamî
alemciler’ diye bölünmesine, gençlerin tarikatlara kaymasına yol açmıştır.”(4)
Elbette
ki, bizler gayet iyi biliyoruz ki; rahmetli Seyyid Ahmed ARVASÎ Hocamız, ‘Asrın
Yesevîsi’ idi…Tavizsiz bir Müslüman ve şuurlu bir Türk Milliyetçisi idi.(Arap
olduğu hâlde)
Dâvâsı
“İ’lây-ı Kelimetullah” idi.
Hattâ
öyle ki; “Türkleri ‘Şamanlık’tan ve ‘Kabe Arab’ın olsun’ türü ‘bozuk
zihniyetler’den koruma misyonuna
sahipti…”(5)
Zaten
‘kendini ifâde ettiği” ‘biyografisi’nde de, bunları aşikâr söylemişti…
ELHASIL:
“Hemen belirteyim ki,ben, herhangi
bir tarikate bağlanmadım ve bağlanmayı da düşünmedim.”
Her ne
kadar, “Tarikatlar ve Mizaçlar” başlıklı “Türk-İslâm Ülküsü” isimli
‘köşe’sindeki ‘köşeyazısı’nda böyle bir ifâde de bulunmuş ise de;aynı yazının
devamında ise “hem ‘hâfî zikir’li,hem de ‘cehrî zikir’li; hem Hz.
Ebubekir(r.anh) mizaçlı, hem de Hz. Ali(r.anh) mizaçlı olabileceğini de
aşikârca ifade de etmişti.
Terme,
09.Kasım.2019
İsmet
GÜLTEKİN
metgultekin@hotmail.
Araştırmacı-Yazar
ve Eğitimci
Dip
Notlar:
(1):
S.Ahmet ARVASİ,”Türk-İslâm Ülküsü-3-“, ‘Tarikatlar ve Mizaçlar’, s.315, Ocak
Yayınları, 1. Baskı, Kızılay-ANKARA, 1983 ve S.Ahmed ARVASÎ,”Türk-İslâm
Ülküsü-1-2-3” ,
Bilgeoğuz Yayınları, “Türk-İslâm Ülküsü-III-“,”Bölüm-II-“,’Tarikatlar ve
Mizaçlar”, ‘Din Psikolojisi ve İslamiyet’, s.751, Aralık 2013
(2): Dündar
Ali KILIÇ, “Arvas ve Arvâsîlerin Van Gölü Havzası’ndaki Etkinlikleri”,
ulkucudunya.com, 28 Aralık 2013
(3):
Güiçin ŞENEL, “Seyyid Ahmed Arvasî’yi Kim Okur?”, nabizhaber.com,21 Haziran
2015
(4):
“Seyit Ahmet Arvasî: İslamcı Terörün
Kaynağıdır”,turkislamulkucusu.wordpress.com, 22 Nisan 2012
(5):
“Seyyid Ahmed ARVASÎ: Asrın Yesevîsi”, dunyabizim.com, 10.Ocak.2013
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder