Powered By Blogger

14 Temmuz 2008 Pazartesi

"12 EYLÜL NESİLLERİ" ve "SINAV OLGUSU"

“12 Eylül Nesilleri”ve “Sınav Olgusu”


“Temmuz sıcaklığı” hararetle devam ediyor. ‘Ocak 2008’ de başlayan ‘sıcaklık’, bu gidişle “karakış soğuğu”nda da ‘düşmeyecek!’
Muhtelif “dram”ların, “trajedi”lerin, “traWmatik”lerin yaşandığı Türkiyemizde, “30 yaşındaki” ve “30 yaş altındaki gençlerimiz”in, “12 Eylül Nesilleri”nin, önce anne-babalarına ve sonra da peyderpey “kendilerine” yaşattıkları “dramı, trajediyi, traWmatikliği “ nasıl izah etmeliyiz ki?
Her OKS, ÖSS gibi “sınav olgusuna dayalı eğitim sistemi”nde-ki Rabb’ül-âlemin bile sınav/imtihan yaparken; sınavsız/imtihansız eğitim sistemi nasıl olacak ki?- Türkiyemizin “eğitim sendikaları” bile her daim aynı “nakaratı” tekrarlıyorlar:Kimi “zihniyet”in “eğitim sendikası”:”Sınava endeksli eğitim sistemi oldukça bu meseleler devam eder…”
Kimi “zihniyet”in “eğitim sendikası” :” Okulları ticarethaneye dönüştüren, öğrencileri de müşteri olarak gördükce…”
Kimi “zihniyet”in eğitim sendikası ise:”Zaten IMF’li hükûmetler, öğretmenlere ne verdiler ki, ne bekliyorlar?” nakaratlarını, 2008’de de tekrarladılar tabii.
“Paranoyaklaşma”nın, “Uçukistanlaşma”nın âlemi yok!, diyenlerin de sesleri ne kadar da “cılız” çıkıyor…
Günümüzde, yaşarken, “12 Eylül Nesilleri” ile iç-içe, haşır-neşir olabiliyor musunuz? Her birinin elinde “blutooth’lu cep telefonları”, “internet cafe”lerde ve anne-babalarının evlerindeki internet bağlantılı bilgisayarlar sayesinde, bilgisayar/internet konusunda, neredeyse bütün “12 Eylül Öncesi Nesiller”e ders verebilecek konuma gelmişler.Benim bile en yakınımdaki “12 Eylül Öncesi Nesiller”den hâlâ “internet’e hiç girememiş”, “bilgisayar oyunları bile oynamamış”, “MSN/Webcam nedir?” bilemeyen onlarca “tanıdık traWmatize edilmiş” nesiller var. Kaldı ki “12 Eylül Öncesi Nesiller”den olan ben bile daha geçende “WebCam”landım be!!!
Demek istiyorum ki; onca imkânlara rağmen; gerek OKS’deki, gerekse ÖSS’deki “çok kolay”, “çok güzel “üncük soruları” doğru cevaplandıramamak, “puanlamaya dahil olamamak” yani “sıfır çekmek” de ne ola ya?
“Sınavlar” bir “olgu” ise ki “olgu”, “üncük basit/kolay sualleri” doğru cevaplandıramamak, “sıfır çekmek” ne demek ola ya? “Sınav olgusu”na göre niye hazırlanmadın ya?
Ben, “30 yaşındakiler”i ve “30 yaşın altındakiler”i yani “12 Eylül Nesilleri”ni, “12 Eylül Öncesi Nesiller”den “daha akıllı”, affedersiniz, “daha az salak(!)” bilirdim ya?
Madem “sıfır çekecek”, “puanlamaya dahil olamayacak”tınız, OKS’de 31 bin 221;ÖSS’de 28 bin 521’i (sıfır çeken binleri) çarpın bakalım “müracaat” için verilen paralarla, yekûnu ne eder ya?
Bile bile “sınav rantiyesi”ne affedersiniz “salakcasına katkı yapmak”, “12 Eylül Nesilleri”ne hiç yakışır mı ya?
Bir de “12 Eylül Öncesi Nesilleri” beğenmezler, küçümserler, aşağılar, hor görürler…Ya “kendi gözlerindeki mertekleri?...”
Allah(c.c.) müstehaklarını versin.(ÂMİN)
Ve bir “cümle” dershane pazarı”na:
AKP Dönemi Türkiyesi’nde, onca “ilk”ler yaşanıyor;ne zaman dershanelerinize devam edipte kazanamayanları ve varsa sıfır çekenleri, kurumlarınızdan aşağıya pankartlarla “orijinal millet”e duyuracaksınız ki?
“Türk Ticaret Kanunu” mu izin vermiyor?
Sizlerin de/dershane pazarındakilerin de Allah(c.c.) müstehaklarını versin.(ÂMİN)
Ve Bir Şiir:
MÜCADELEYE DEVAM
(Mücadeleye devam,kamyon çamurluk yazısı değildir…)
“Taşların altı karınca,
Karınca kararınca”
“Her şey Hakk için” olunca,
Mücadeleye devam…

“Titanik” fırlatmaları,
Çakalcasına bakıyor bana!
“Akıl büyük nimettir”
Memleket akılsızlarca dolunca,
Mücadeleye devam…

Halbuki “10 saniyelik” iş var,
Memleket evladlarına
“Titanik”ce bakmaya ne gerek var!
Sizi bilmem amma
“10 saniyelik iş” sonrası,
Benim için,
“İngiliz savaçcı Richard”lara bile gerek yok!
Mücadeleye devam…

13. Temmuz.2008
İsmet GÜLTEKİN
İsmet_gultekin@mynet.com/metgultekin@hotmail.com

Hiç yorum yok: